onsdag 1. februar 2012

Photoshop Elements

Den siste mappeoppgaven vi hadde i IKT var bildebehandlingsoppgave med Photoshop Elements som verktøy. Det har vært interessant, spennende og lærerikt å bli kjent med PSE, men det tar tid!! Det har gått med mange timer og kvelder til oppgaven som var å lage en plakat hvor vi presenterer et utvalg av norske fugler. Jeg valgte å kalle min for Fuglar i Finnøy. Den er på nynorsk siden vi bruker det i min hjemkommune. Jeg er ganske fornøyd med plakaten min, men syns kanskje den er noe blass på en måte.. Gleder meg uansett til å få utskrift av den på samling. For å lage plakaten har jeg lagt en bakgrunn med et bilde fra nærområdet her. Jeg la på et duselag, og over der har jeg lagt på fuglerbilder hvor jeg har visket bort bakgrunnen ved hjelp av ulike teknikker. Jeg har også brukt litt "drop shaddow" o.l for å få fine overganger mellom de ulike lagene. Teksten til fuglene er lagt på et underlag som er skåret ut med cookie-verktøyet i PSE av et bilde av rekved. Til sammen har PSE-fila 37 lag. Tror det blir lenge til jeg får tid til å jobbe med et så stort program i PSE, men det har vært gøy, og en gang når jeg får god tid, eller får for meg et lurt prosjekt.. ;-) Her kan du se noen tutorials om ulike verktøy i Photoshop: Photoshop-tutorials

1 kommentar:

  1. Hei Hilde:) Flott plakat du har laga:) Photoshop Elements er eit supert program.

    SvarSlett