lørdag 18. februar 2012

Mindmapping

Tidligere i studiet hadde vi om mindmapping, og lastet ned programmer for mindmapping på PC, jeg ha prøvd to stykker, og syns det er gøy. Virkelig et verktøy jeg har savnet i skolen. Nå er det jo håp om at elever også kan få smaken på å lage tankekart over tema de leser om! Her blir det fargerikt og i tillegg ryddig! Du kan legge inn bilder, vise som presentasjon mm. Jeg har bare prøveversjonen, men det funker like vel.Jeg har prøvd
MindMap5 og Novamind. Begge er spennede og jobbe med. Kan virkelig anbefales for alle lærere i skolen. Jeg har laget tankekart over ulike religioner og skal bruke det på 2. klasse som en oppsummering av det vi har lært, og for å modellere bruken av tankekart. Får desverre ikke lagt til bilde av det jeg har laget, da jeg kun får lagret i programmets filer, men her kan dere sehvordan det virker: NovaMind og iMindMap
Lykke til med arbeidet!

2 kommentarer:

  1. Hei Hilde, hadde vært artig å se det du har laget. Hvis du bruker "Print screen" kan du lime et skjermbilde in i feks. Power Point og lagre det som en .jpg-fil så kan du laste det opp her.

    Lena

    SvarSlett
  2. Takk, Lena! Jeg har nå prøvd det du sa, men får det fremdeles ikke til.. Tror det er programmet (iMindMap)som nekter meg det, siden prøveversjonen min er gått ut.. Vurderer å kjøpe programmet, for det er veldig praktisk!

    SvarSlett